Tagasiside andmise strateegiad
G. Sales´i (1993) järgi tähendab õpetuslikus mõttes tagasiside igasugust kommunikatsiooni või informatsiooni, mis on antud õppija informeerimiseks õpetuslikule küsimusele antud vastuse täpsusest. Tagasisidena antav informatsioon võib sisaldada lisaks vastuse õigsusele, veel muudki olulist infot: näiteks vastuse täpsust, õigeaegsust, juhtnööre õige vastuse leidmiseks, motiveerivaid teateid, kriitilisi võrdlusi jms (Mory, 1996).
Tagasisidet saab anda automaatselt arvuti, õpetaja või tuutor isiklikult ning kaasõppijad.
Tagasiside andmise strateegiad:
- õppijatele esitatakse ülesande eest saadud punktide arv või hinne;
- õppijale teatatakse, kas vastus oli õige või vale, andmata õiget vastust;
- valede vastuste korral esitatakse õiged vastused;
- õppija vastuseid põhjendatakse (miks vastus oli õige või vale) või täpsustatakse;
- õppijaid suunatakse abistavate küsimuste ja märkustega;
- õppijale edastatakse lisainformatsiooni.
Õppijatele antud ülesanded on efektiivsed ainult siis, kui õppijad saavad konstruktiivset tagasisidet ülesande soorituse kohta. Ainult hinde või saadud punktide arvu teatamine kahandab ülesande kasulikkust ja motiveerivat väärtust. Tagasiside andmisel peab arvestama, et mingigi tagasiside on parem kui üldse mitte anda tagasisidet. Oluline on tagasiside sisu ning selle edastamise aeg. Tagasiside peaks järgnema vastusele nii kiiresti kui võimalik.