3.2.3. Osalejate töövahendid ja tugitöövahendid

 
Et käsitleda õpihaldussüsteemide kasutamist lähemalt, tuleks esmalt vaadata, missuguseid töövahendeid süsteem osalejatele pakub. Siinjuures on võimalik eristada suhtlus-, teostus- ja hindamisvahendeid.
Suhtlusvahendid
  • Foorumid?
  • Sisemine e-post?
  • Failivahetus?
  • Sünkroonne vestlus?
  • Videovõimalused?
  • Tahvel?
  • Sidusmärkmed?
Teostusvahendid
  • Järjehoidjad?
  • Kursuse kalender/ajagraafik?
  • Abifunktsioonid?
  • Sisemised otsingufunktsioonid?
  • Vallastöö võimalus?
Töö- ja hindamisvahendid
  • Enese hindamise vahendid?
  • Grupitöö vahendid?
  • Portfolio?
Osalejate töövahendid peaksid vastama kursuse pedagoogilisele raamistikule. Kui töö käigus selgub, et pedagoogilise raamistiku toetamiseks on tarvis rohkem töövahendeid, siis võib olla tarvis ja kasulikum leida otseteid soovitud eesmärgi saavutamiseks.

Loomulikult on tähtis ka mõelda sellele, missugused tugivahendid on saadaval juba olemasolevas õpihaldussüsteemis. Siinjuures on võimalik eristada administratiivseid vahendeid ning hanke- ja kujundusvahendeid.
Administratiivsed vahendid
  • Turvalisus?
  • Kursuse luba?
  • Majutusvõimalused?
  • Osalejate registreerimine?
Hankevahendid
  • Automaatsed testid?
  • Hindamise sidusvahendid?
  • Tuutori abivahendid?
  • Kursuse haldamine?
  • Jälitusfunktsioonid?
Kujundus
  • Uute kursuste kujundusmallid?
  • Kursuse haldamine?
  • Kohandamine ettevõtte vajadustest lähtuvalt?
  • Õpiobjektide kujundamise vahendid?
  • Vastavus olemasolevatele standarditele?
Nii administratiivtöötajad kui ka tuutorid peaksid osalema tugivahendeid käsitlevates aruteludes. Need kaks gruppi ei pruugi teineteisega täielikult nõus olla, kuid eeliste ja puuduste ühine analüüsimine vastastikuse mõistmise taustal on oluline, et sõnastada rutiinid ja protseduurid, mille aluseks on organisatsiooni kui terviku strateegia.
« previous | next »