3.2.1. Õpihaldussüsteemid: mis need on?

 
Õpihaldussüsteemide (Learning Management Systems - LMS) üldiseks omaduseks on see, et neis tarvitatakse kasutajate ja õpperessursside vahelise infovahetuse võimaldamiseks ja arendamiseks Interneti-tehnoloogiat. Kui teadmisteportaalide ülesandeks on anda ülevaade õpperessurssidest ja tagada viimastele juurdepääs, siis õpihaldussüsteemide eesmärk on tagada funktsionaalsus. Tihtipeale viitavad inimesed ka õpisisuhaldussüsteemidele (Learning Content Management Systems - LCMS). Nende puhul keskendutakse rohkem õppematerjalile.

Õpihaldussüsteemi abil on võimalik juhtida paljusid infovahetuse liike ja funktsioone:
  • sidusvarustamine;
  • sidusregistreerimine;
  • oskuste sidustestimine;
  • oskuste dokumenteerimine;
  • õppematerjalide haldus;
  • kollektiivne teadmiste omandamine ja rühmatööprotsessid;
  • jälitus.
Ei tohi unustada, et mõnedel süsteemidel on väga spetsiifilised funktsioonid. Näiteks võivad need olla suunatud peamiselt materjalide haldamisele või registreerimisprotseduuridele.

« previous | next »