3.2.1. Õpihaldussüsteemid: mis need on?
Õpihaldussüsteemide (Learning Management Systems - LMS) üldiseks omaduseks on see, et neis tarvitatakse kasutajate ja õpperessursside vahelise infovahetuse võimaldamiseks ja arendamiseks Interneti-tehnoloogiat. Kui teadmisteportaalide ülesandeks on anda ülevaade õpperessurssidest ja tagada viimastele juurdepääs, siis õpihaldussüsteemide eesmärk on tagada funktsionaalsus. Tihtipeale viitavad inimesed ka õpisisuhaldussüsteemidele (Learning Content Management Systems - LCMS). Nende puhul keskendutakse rohkem õppematerjalile.
Õpihaldussüsteemi abil on võimalik juhtida paljusid infovahetuse liike ja funktsioone:
- sidusvarustamine;
- sidusregistreerimine;
- oskuste sidustestimine;
- oskuste dokumenteerimine;
- õppematerjalide haldus;
- kollektiivne teadmiste omandamine ja rühmatööprotsessid;
- jälitus.
Ei tohi unustada, et mõnedel süsteemidel on väga spetsiifilised funktsioonid. Näiteks võivad need olla suunatud peamiselt materjalide haldamisele või registreerimisprotseduuridele.