3.2.4. Tehnilised spetsifikatsioonid ja rahvusvahelised standardid

 
Tehnilised spetsifikatsioonid on õpihaldussüsteemi valimisel samuti tähtsad. Neil võib olla otsustav tähtsus ainuüksi juba selles osas, kas osalejad üldse pääsevad kursusele ligi ja kas organisatsioon saab süsteemist täit kasu.
Riistvara/tarkvara
  • Juurdepääs kliendiversioonile?
  • Andmebaas?
  • Serveri tarkvara?
  • Unixi ja/või Windowsi server?
Kulud/litsentsid
  • Võimalus kohandada organisatsiooni profiiliga?
  • Maksumus?
  • Juurdepääs tarkvaraversioonile?
Selles otsuste langetamise protsessi osas on IT-, finants- ja turunduspersonalil erinevad huvid, mis ei pruugi alati kokku langeda. Seepärast peaksid otsustajad võtma osa aruteludest, kus käsitletakse antud süsteemi omadusi ja piiranguid.

Standardid mängivad õpihaldussüsteemi puhul üha suuremat rolli. Peamiselt seetõttu, et materjalide ja kursuste muutmine iga kord, kui organisatsioon otsustab testida uut õpihaldussüsteemi, on liialt kallis ja vaevarikas. Sellise ülemineku korral on oluline, et organisatsioon ei peaks hakkama süsteemide kokkusobitamiseks kõike taas otsast peale välja mõtlema.

Järgnevalt on esitatud lühike ülevaade mõningatest kõige levinumatest standarditest:

CSF (Course Structure Format) töötati välja AICCi (Airline Industry CBT Committee) poolt. See kursuse struktuuri formaat keskendub testidele, moodulitele jne.

IMS (Instructional Management Systems Project) töötati välja EDUCAUSEi poolt ja see tugineb AICCi tööle. Samas keskendub IMS sidusõppe keskkonna osade määratlemiseks kasutatavate siltide leiutamisele.

IEEE LTSC (The Institute of Electrical Electronics Engineers, Inc., Learning Technologies Standards Committee) vastutab muuhulgas LOMi (Learning Object Metadata) arendamise eest.

SCORM (The Shareable Content Object Reference Model) töötati välja ADLi (Advanced Distributed Learning) poolt. Tegu on Ameerika Ühendriikide kaitseministeeriumi tellimusel moodustatud konsortsiumiga. See tugineb AICC, IMS ja IEEE-le.

ADL on määratlenud järgmised standardsele õpperessursile esitatavad nõuded. See peab olema:
  • ligipääsetav - olenemata kasutaja asukohast;
  • teisaldatav - erinevate süsteemide ja vahendite vahel;
  • kestev - et olla võimeline kohanema uute tehnoloogiliste võimalustega;
  • taaskasutatav - paljudes erinevates kontekstides.
Peamine standardites kasutatav keel on XML (Extensible Markup Language).
« previous | next »