1.2.4. ACTIONS-mudel
Arendusprotsessi käigus tuleks hindamist viia läbi mitu korda. Tehnoloogia ja õpetamisega seotud infovahetuseks on olemas hea nn mõtisklusvahend. Tegu on Tony Batesi poolt väljatöötatud ACTIONS mudeliga [Bates, 1995].
Juurdepääs (Access)
- Kui ligipääsetav on valitud kontseptsioon?
- Kes sellele ligi pääsevad?
- Kas kõik õppijad saavad alustada kohe või on vaja tutvustust?
Maksumus (Cost)
- Kui palju see maksab?
- Kas see tasub end ära?
Õpetamisrakendus (Teaching application)
- Mis liiki õpetamisega on tegu?
- Mis liiki harjutusi see hõlmab?
- Kes koostab õpetamisjuhised?
- Mis iseloomustab õppimise tajumist?
Interaktiivsus (Interactivity)
- Missugused on interaktsiooni võimalused?
- Kes need määratleb?
Korralduslik mõju (Organisational impact)
- Missuguseid korralduslikke muutusi on tarvis?
Uudsus (Novelty)
- Kas siduskursus on mingis mõttes uudne?
Kiirus (Speed)
- Kui kiiresti on võimalik siduskursus läbi viia?
Selle mudeli abil on võimalik vältida tehnoloogia väärkasutamist seatud eesmärkide ja sisu suhtes.
Kasutatud kirjandus
A. W. Bates "Technology: Open Learning and Distance Education" Routledge: London, 1995 http://www.tonybates.ca