Meedia ja tehnoloogia valik
Lehti Pilt ja Triin Marandi, Tartu Ülikool (2005)
E-kursuse kavandamisel tuleb teil valida, millist meediumi te sisu esitamiseks ja kursusel osalejate omavahelise suhtluse soodustamiseks kasutate. Rowntree (1992) sõnul “on põhiline viga, mida inimesed seoses meediumiga teevad, meediumi valimine enne sõnumi sisu läbimõtlemist. Nad võivad näiteks öelda: ‘Kui me saame endale lubada kõige keerukamat multimeediat, siis miks peaksime vähemaga leppima?’ Kuid kõige sobivam meedium ei ole tingimata see, mis esimesena pähe tuleb.” Kuidas siis otsustada, milline on meie õpetamis- ja õppimisolukorras kõige sobivam meedium? – Sellest käesolev teema räägibki.
Moodul käsitleb alljärgnevaid teemasid:
- Millised õppimist toetavad meediumid on olemas?
- Milliseid kriteeriume kasutada konkreetses õpetamis- ja õppimisolukorras kõige sobivama meediumi valimiseks?
- Millised on põhierinevused silmast silma suhtluse ja vahendatud suhtluse vahel?
- Millist tüüpi suhtlus toimub veebikursusel ning kuidas uus (või vana) tehnoloogia seda toetab?

Mooduli eduka läbimise järel:
- orienteerute erinevates õpetamist ja õppimist toetavate meediumide liikides
- oskate leida kriteeriumid kõige sobivama meediumi valimiseks oma õppetöö jaoks
- oskate analüüsida erinevaid e-kursusel toimuva suhtluse liike ning pakkuda välja nende toetamiseks sobivad meediumid

Mooduli läbimiseks kulub Teil umbes 15 tundi (töö õppematerjalide ja ülesannetega).
Õppematerjal on valminud projekti
e-Teacher raames