
Kursuse eeltutvustus
Vastutav
õppejõud Illar Leuhin
Aine
maht 4AP (160 tundi)
Kursus
on 100% veebipõhine ning toimub WebCT keskkonnas. Vastavalt kursuslaste
soovile võidakse kursuse lõpus korraldada üks konverentsipäev. Veebipõhise
kursuse eeliseks on, et sellel osalejad saavad oma ülesandeid täita
neile sobival ajal ning õppimiseks ei pea kogunema kindlal kellaajal
kindlas ruumipunktis.
Sihtrühm:
Sihtgrupi
moodustavad eelkõige tegevõpetajad algklasside loodusõpetuses või
klassiõpetajad, kes muu hulgas õpetavad ka loodusõpetust ning
statsionaarsed loodusteaduste
üliõpilased (vabaainena).
Sisu
lühitutvustus:
Suunatud aktiivõpe algklasside loodusõpetuses on kokku
4AP mahus toimuv klassiõpetajate täiendkoolituskursus, hõlmates umbes
160 tundi iseseisvat tööd ja suhtlemist WebCT keskkonnas. Kursuse käigus
antakse osalejatele esmased teadmised aktiivõppest ning selle eelistest,
suunates neid õpetamisel kasutama praktilisi töid.
Kokkuleppel õppuritega võidakse korraldada praktiline
konverents ja näitlikud praktikumid (näidistunnid, kodutööde
esitlused).
Kursuse
lõpuks koguneb hulk kasutamiskõlblikke tööjuhendeid ja tunnikavasid,
mida saab kasutada järgmiste kursuste raames ning mida saavad kasutada
kursusel osalejad.
Kursuse
eesmärgiks on aktiviseerida algklassi õpetajaid praktiliste tööde
tegemisele, sellel teemal arutlemisele ja kogemuste vahetamisele. Peidetud
eesmärgiks on muuta õpetajate (praktilistesse töödesse) suhtumist;
luua ideevabrik (käepäraste vahendite kasutamisel) kui ka praktiline väljund
koolitunniks. Kursuse käigus antakse esmased teadmised aktiivõppest ning
selle eelistest.
Kursuse
sisukirjeldus: WebCT-sse
paigutatakse kursuse ainekava, moodulite kirjeldused, iseseisvate tööde
juhised, õppematerjalid, aga ka kaasõpilaste looming ning teoreetilisi
aluseid puudutavad elektroonilised testid. Kursus on 100% veebipõhine
ning selles toimuvad ka suhtlemine õppurite ja õppejõu vahel ning
virtuaalsed seminarid.
Kursusega liitunud õpetajad saavad igaks nädalaks
tähtajalise ülesande. Lisaks teooriaga tutvumisele tuleb igaühel välja
mõelda ka konkreetsed praktilised tööd, mida klassis (oma õpilastega)
läbi proovitakse. Õppijal tuleb anda vastavalt juhendile praktilise töö
detailne kirjeldus (sh selle eesmärgid) ning teostamisel selgunud plussid
ja miinused.
Käsitlemisele
tulevad teemad
Aktiivõppe
teoreetilised alused. Esitatakse lugemismaterjal aktiivõppe
teoreetilistest alustest ja erinevatest käsitlustest. Õppijad toovad
foorumis välja nende plussid ja miinused ning väitlevad antud teemal.
Suunatud
aktiivõppe eripärad. Pärast materjalidega tutvumist arutletakse
foorumis teooria ja kogetud praktika üle. Õpetajad vahetavad oma töökogemusi
sõnas ja (võimalusel) pildis, tuues välja ettetulnud probleemid ning
suurimad saavutused. Tulemused paigutab iga osaleja endaloodud kodulehele.
Suunatud
aktiivõpe loodusõpetuses. Erinevate alateemade (bioloogia, füüsika,
keemia jne) käsitlemine foorumis. Materjal: Praktiliste tööde juhendite
koostamine. Katsete planeerimine ja korraldamine. Arutelu ja kogemuste (sh
esilekerkinud probleemid) vahetamine foorumis. Õpetajad koostavad
praktilise töö juhendi ja paigutavad oma kodulehele. Iga õppija analüüsib
vähemalt kolme kursusekaaslase tööd.
Praktilised
tööd kui üks võimalus aktiivõppeks. Esitatakse teoreetiline
materjal praktilistest töödest kui ka teistest aktiivõppe meetoditest.
Õpetajad saavad ülesandeks rakendada erinevaid meetodeid erinevate
teemade käsitlemisel ning hiljem tutvustavad foorumis oma kogemust.
Praktilisteks
töödeks vajalikud vahendid, nende asendamise võimalused. Foorumis
arutletakse vahendite ning nende asendamise võimaluste üle käepäraste
vahenditega. Õppijad saavad ülesandeks kirjeldada mõningaid mudeleid ja
arutleda laste vastuvõtuvõime üle. Teoreetilise materjalina: ülevaade
tunnetuskoormuse teooriast.
Praktiliste
tööde hindamine. Foorumis arutletakse, mida ja kuidas hinnata?
Kuidas diferentseeritult hinnata? Materjaliks: HTM hindamisjuhendid, õpetajate
arutelud hindamise teemal.
Praktiliste
tööde puudused. Foorumis arutletakse praktiliste tööde puuduste ja
sellega seotud ohtude üle. Teoreetiline materjal: Õpilaste suunamine iseõppimisele.
Praktiliste töödega seotud ohud.
Praktiliste
tööde eelised. Õpetajate kogemustevahetus foorumis. Materjal: mõningaid
näiteid praktilistest töödest ja nende põhjal koostatud uurimustest.
Rühmatöö aktiivõppe
meetodina. Foorumis diskuteeritakse rühmatöö eeliste ja puuduste üle.
Õpetajad pakuvad välja erinevaid rühmade komplekteerimise võimalusi.
Hindamine

© 2005....2007 | xan production |