Pöidla katsumise mäng
Haridustehnoloogia kursus
Briifing
Eesmärk: Teadvustada
mängijaile koostöö olulisust ning suunata mängijaid vastastikku
kasulikke lahendusi otsima.
Kirjeldus: Mängijad
jagunevad paaridesse ning seisavad või istuvad näoga vastakuti. Seejärel
sirutatakse vastasmängija poole parem käsi, mille sõrmed on kokku
surutud ja kõverdatud selliselt, et moodustuks konks. Mängijad haagivad
omavahel konksus sõrmed ning peavad hoidma need seotuna kogu mängu
jooksul. Vabaks jäänud pöidlaga tuleb puudutada vastasmängija pöidlaküünt.
Iga sellise puudutuse eest saab mängija ühe punkti. Mängijate ülesanne
on koguda mängu käigus võimalikult palju punkte. Igaüks võistleb enda
eest. Mida rohkem punkte, seda parem. Võidab see, kel kõige enam punkte.
Punkte hakatakse koguma pärast mängujuhi märguannet ning selleks
antakse aega 1 minut.
Vajalikud vahendid:
stopperiga kell.
Rollid ja reeglid: Mängijatel
peavad sõrmed olema koos. Punkti saab see, kellel õnnestub pöidlaga
puudutada vastasmängija pöidlaküünt.
Aeg: 10 min.
Mängijate hulk:
paarisarv.
Mängu käik
Mängujuht rõhutab reegleid
selgitades võistlusmomenti.
Pärast pöidla katsumise lõppemist
küsib mängujuht, kui palju punkte keegi sai. Kui kõik on oma
punktid öelnud, võib küsida väikese punktiarvu saanud mängijailt,
et miks nad nii vähe punkte said ja mida oleks võinud teisiti
teha? Kui keegi pole eriti palju punkte saanud, võib öelda, et
selle mängu rekordid ulatuvad üle 100 punkti. Nüüd võib paluda
mängijail välja pakkuda, kuidas nad ise saaksid sellise skoori.
Järgnevalt tuleks mängida veel 1
minuti ja punkte uuesti lugeda. Jälgime, kuidas mängu strateegiat
muudetakse |
Debriifing
Kui mänguline osa on läbi,
kogunevad kõik asjaosalised kokku ning toimub arutelu. Arutelu juhib mängujuht,
kes esitab järgmisi suunavaid küsimusi ning teeb (võimalusel tahvlile või
suurele paberile) märkmeid:
-
Kuidas end tunnete pärast
mängu lõppu?
-
Mida tundsite mängu käigus?
-
Kirjeldage oma
emotsioone?
-
Mis tegelikult toimus?
-
Püüdke kirjeldada,
mida te mängu ajal tegite.
-
Kuidas suhtusite
vastasesse?
-
Kas korraldasite
vastastikku oma käitumist?
-
Kas kasutasite mingit
kindlat kokkulepet (strateegiat)?
-
Arutlege võistluse ja
koostöö üle (mida tegite, et rohkem punkte saada?)
-
Kas mängus toimunu
aitab kirjeldada mõnd juhtumit igapäevaelus? Tooge näiteid (märksõnad:
koostöö, võit, kaotus, usaldus).
-
Mida te õppisite?
-
Kas saite teada midagi
uut või kinnitust millelegi, mida te juba varem teadsite?
-
Kas mäng oleks kulgenud
teisiti, kui võistlusmomenti poleks üldse välja toodud?
-
Kas mäng oleks kulgenud
teisiti, kui võistlusmomenti oleks hoopis rohkem rõhutatud?
-
Milliseid muudatusi
oleks võimalik sellesse mängu teha?
-
Kuidas need muudatused
oleksid mängu käiku mõjutanud?
-
Kas soovite midagi
kokkuvõtteks öelda?
-
Kuidas saaksite saadud
kogemust oma edaspidises elus kasutada?
-
© 2005....2007 | xan production |