Chora
postmod. F. mõiste, fikseerib semiootiliste keskkondade iseliikumise fenomeni, mida
iseloomustab immanentne pulseerimine. Platoni mõiste, kes määratles sellega olemise
pidevat ringlemist iseeneses: „igavesti liikuv, mingis kohas tekkib ja jälle
temast tekkiv“, ilma et väljuks oma piiridest („Timeios“.) Postmod. kontekstis
uus tõlgendus: postmodernismi lahtiütlemine referentsi ideest toob endaga
kaasa teksti olemise tõlgendamise puht semiootilisena, so kui liikumine
ainult tähistaja (signans) sfääris, ilma tähistatavale viitamata. Postmodernistlik
„tühja märgi“ presumptsioon ja transtsendentaalsest tähistatavast
lahtiütlemine modelleerib igasuguseid tekstilisi transformatsioone kui
tähendustamise (signification) sfääris toimuvaid liikumisi.Kontsept C. sisus fikseerub PM iseloomulik tendents näha keelelistes (tervikuna semiootilistes)
protseduurides mitte subjekti eesmärkieeldavate tegevuste ilmingut,
vaid teksti iseliikumise fenomene („autori surm“, „subjekti surm“). Keele enese
vestlus iseendaga, millele on kreatiivne potentsiaal (Kristeva
„isikustamata produktiivsus“), võime luua tähendustamise semantilisi variatsioone
sõltumatult kirja ja lugemise subjektist (semiootiline dispositiiv). Olemise
totaalse semiootilisuse presumptsiooni fikseerib Kristeva mõistes C.:
„kui termin C. on meil üle võetud Platonilt, siis mõte, mis me sellesse panema,
puudutab protsessi vormi, protsessi, mis selleks, et saada subjektiks,
ületab enda poolt tekitatud lõhe ja asetab sellele kohale impulsside võitluse,
mis korraga ärgitavad subjekti tegutsema ja ohustavad teda“. Algne
„mitteekspressiivne terviklikkus, mida impulsid konstrueerivad teatud pidevaks mobiilsuseks,
mis on üheaegselt nii liikuv kui reglementeeritud“. Püüdes näidata
vastastikuseid seoseid „kujuteldava“ ja „sümboolse“ (Lacani mõistes) vahel,
postuleerib Kristeva nende impulsside allikana libiido „pulseeriva binoomi“.
Püüab materialiseerida C. „erogeenses kehas“, Ema personifitseeritud figuuris
või lapse kehas, mis on orienteeritud Emale (kuna märgiliselt objektiviseerib
kõike seda, mis on tema jaoks ihaldatav).