Eksamiülesannete näited aines süntaksiteooriad ja –mudelid.
- Koostage
fraasistruktuurigrammatika, mille abil saaks analüüsida lauset Ilus pikk
poiss läks üle silla
- Tooge
eestikeelne oma näide lihtlausest, milles kaassõnafraasi kuuluvus on
mitmene, joonistage vastavad puud
- Leida
näide selle kohta, kuidas adverbifraas võib laiendada kaassõnafraasi.
Joonistage lausepuu.
- Selgitage
mõisteid juurtipp, tütartipp, leht, alampuu kasutades ühte eelneva
ülesande näidet.
- Mis on
intransitiivne, transitiivne ja ditransitiivne
verb. Tooge näited.
- Selgitage
ergatiivkeelte olemust.
- Joonistage
suluehituse põhjal puu või vastupidi.
- Mis on
grammatiline ühildumine. Tooge näiteid.
- Millised
tunnused võiksid olla eesti keele verbivormil.
- Kasutades
tunnuseid kirjutage grammatikafragment, mis analüüsib lause Ma lähen koju,
kuid ei analüüsi lauset Ma läheb koju.
- Tooge
näiteid piiramata sõltuvustest
- Mida
tähendab Definite Clause
Grammaris slash-tunnus.
Milleks seda kasutatakse?
- Millised
on X’-teooria põhimõtted GB-süntaksis. Joonistage
süntaksipuu lausele Peeter oli uhke oma tulemuste üle lähtuvalt X’-teooriast
- Mida
kujutavad endast liikumise jäljed GB-teoorias.
- Antud
kas tunnusstruktuuri, määrata, kas nad on unifitseeritavad. Kumb on
üldisem. Põhjendage.
- Selgitage,
mida tähendab verbi send tunnusstruktuur.
- Mida
tähendab tunnus COMPS HPSG tunnusstruktuuris.
- Joonistage
Lause Peeter kõditab Mari süntaksipuu kasutades SUBCAT tunnust.
- Kirjutage
fraasi sild üle jõe tunnusstruktuur
- Kirjutage
lause Peeter sõi jäätist f-struktuur (LFG)
- Kirjeldage
keelt, mida tunneb antud automaat.
- Leidke
väljundsõne, kui on antud muundur ja sisendsõne.
- Selgitage,
milline erinevus on determineeritud ja mittedetermineeritud lõplikul
automaadil.
- Antud
automaat. Millised on selle automaadi algus- ja lõppolekud.
- Joonistage
automaat, mis tuvastaks antud keele.
- Mis
vahe on muunduril ja automaadil.
- Milline
seos on automaatidel ja regulaaravaldistel.
- Selgitage
Brilli märgendaja tööpõhimõtet
- Selgitage,
mis on ahne ja laisk õppimine.