Kolmas rada siis suurtele dziipidele. Ülbikud kihutavad südamerahus Tallinnast Tartusse kolmandal rajal. Maksab jõud, mitte liikluseeskiri! VÄGA RUMAL (loe loll) MÕTE! Jutt asjalik,prem ikkagi kui kaherealine.Ja neljanda võib hiljem juurde teha. Mida vingerdad Ansip? Ütle parem välja, et Tallinn Tartu mnt väljaehitamine pole praeguse valitsuse prioriteete. Nii oleks ausam. Kokkuhoid taolise tee ehitamisel võib tähendada natuke hiljem mitmekordselt suuremaid kulutusi. Kui teha, siis teha ikka nii, et viie-kuue aasta pärast poleks vaja hakata ümber ehitama. Keskmises reas võiks hoopis sõita tramm.... Nemad otsustavad, et nii on otstarbekam. Odavam, et kellegile kuskil jääks raha rohkem laiali jaotada. Ma ei saa nagu aru... Aga noh, mis siin minust. Pea nüüd hoogu külamees ja dziipikartja. Paljud Lääne-Euroopa riigid ja muuhulgas ka Skandinaaviamaad kasutavad aastaid kolme realisi magistraalteede lahendusi - toimivad väga hästi, ehitada ja hooldada pikas perspektiivis odavam. Pole midagi nii rumal mõte nagu sa lahmides väitsid. Asi seegi. Rootsis on ju suht hea kulgeda. Siis poleks vast ka neid hulle nõelajaid kui tead, et iga mingi 5km järel läheb tee 2 realiseks kus ohutult rekkadest mööda saab. Trossiga eraldatud read ei laseks siis ju ka 1 real. kohas möödasõite teha. Kui paremaks raha pole, siis lahendus on see kindlasti. Olen Rootsis ise sellist teed kasutanud ja pean ütlema, et väga mugav oli. Kihutajatele lohutuseks võin öelda, et 160-ga 90 alas oli täiesti toimiv. Soovitan kõikidel kes sellist teed näinudki pole, näpud taskus hoida ja mille muuga tegeleda. tiinal on säästumarketilik mõtlemine.Mina arvan et me väärime neljarealist,vaadata tuleb kaugemale,see mis täna kallis ja ära tehakse on homme veel kallim,mida näitab ka jupp Tartu mnt Tallinas tore et ikka välismaale said,rekka kettas vist,me siin üritame kah seda imet vaatama minna aga üks mees olla käinud Saksamaal ja näinud 6 (kuut)rida,läinud endast nii välja et ei julgenki peale minna aga ära nägi vot margus Ajutine lahendus. Kui enne sai traktorist mööda siis kui keegi vastassuunast vastu ei tulnud, siis edaspidi tuleb vastassuunalisi vööndeid piirdega eraldaval teel halvemal juhul 2,5 km traktori taga 40-ga sõita. Kui aga tee ehitatakse nii lai, et traktorist ka 1 sõiduraja korral mööda saab, siis hakatakse sõitma nagu Poolas - seal mahuvad 2 märgistatud sõidurajale 3 sõidukit kõrvuti sõitma. See on jah huumor nagu siin enne märgiti. Et siis 30 km/h sõitva traktori taga tuleb näiteks 4 kilti loksuda,kuni järgmine möödasõidutasku saabub. Naera herneks Asi on ikka liikluskultuuris mitte ridade arvus. Samas on ikka seda võimalust kindlasti vaja et ,aeglasemalt liikuval sõidukil on võimalus kõrvale tõmmata (katrmata sattuda ise aukudesse tee ääres ) laskmaks mööda teisi sõidukeid. Lust on Rootsis sõita kui liiklusviisakus toimib ja teed korras. Džiibikartjal külamehel on kahjuks 100% õigus. Need, kes pimesi soomet järgi tahavad teha, pole ilmselt kunagi ise tln-trt otsa sõitnud. Muidu nad ehk oleks märganud, et skandinaavias on lisaks teedele ka liikluskultuur meie omast "pisut" erinev. 3-realine tee töötab hästi sellises riigis, kus pidev joon on autojuhile piisav informeerimaks sõiduraja vahetamise keelust. Meil paraku see nii ei ole. Kui just betoonsein vahel pole, siis sõidetakse mööda igas võimalikus kohas. Mina isiklikult pole viimase 5 aasta jooksul saanud ühtegi korda tln-trt otsa läbi sõita nii, et minust poleks mööda sõidetud pideva joone alas, vasakpöörde rea või vastutulijatele mõeldud vasakpöörde rea kaudu. Olen täiesti veendunud, et seda kolmandat rada hakatakse ka möödasõiduks kasutama täpselt siis, kui vaja mitte siis, kui selleks õige koht. Aga laksud saavad olema senisest fataalsemad, sest põgeneda pole ju kuhugi. Kui aga rajad piirdega eraldada, saab muidugi eriti lahe olema - juhtub keegi põdrale otsa sõitma, siis teised ootavad hommikuni enne, kui järgmist korda läbi pääseb. Õigus , et Poolas saab vabalt möödasõitu sooritada isegi siis kui keegi vastu tuleb aga põhjus pole mitte selles, et seal nii väga laiad teed oleksid vaid eessõitja sõidab möödasõidu soodustamiseks PAREMPOOLSES teeservas. Eestis sõidab ka 35km/h liikuv traktor vasakpoolse rattaga telgjoonel. Nõus onuga - asi on pigem kultuuris kui tee laiuses. kolm rida!? et teeme mingi käkki kokku ja asi ants? midagi justkui tehtud ja mögisejaid vähem??? kui see kolmerealine tee tuleb, siis kasvab Tartu maantee surmade arv veelgi sest hullud hakkavad veel julgemalt rekkadest selle keskmise rea peal mööda kimama... ja jeebimehed sõidavad "naisteautodest" lihtsalt üle... seega uue Tartu maantee märksõnad - laupkokkupõrked ja laibad! KAS SELLIST TEED ME TAHTSIME??? Unustage ära oma 3 rada! Meie hetke liikluskultuuris see mitte ei vähenda, vaid suurendab oluliselt riske. Põhjust just nii arvata annab tihe ja pikaajalime kogemus tolle nimetet´ teel liiklemine. See, et asi Soomes-Rootsis toimib ei anna veel põhjust arvata, et kõik sealne on automaatselt siia üle kantav ja siin ka toimima hakkaks. Tähendab see idee aga hoopis seda, et juhtub nagu Ülemiste ristmikuga, mis NAGU tehti korda, aga mis seal tegelikult toimub, seda võib igaüks oma silmaga kaeda. Ajutine, sitt ja mittemidagi lahendav idee, mis lihtsalt lükkab lahendust edasi. Nüüd hakkavad raha siin lugema, ega me seda teed siis paariks aastaks ei tee. Rahvast ei huvita need kokkuhoitud rahasummad, öelge siis, kuhu see raha muidu läheks.Igaljuhul on mõistlik kohe see neljarealiseks ehitada kui pärast avastada, et tuleks ikka veel üks rida juurde ehitada.