Sissejuhatus

Te hakkate koostama elektroonilisi õppematerjale iseseisvaks õppimiseks. Enne alustamist mõelge:

iDevice ikoon

Millised on hea õppematerjali tunnused?

Kas igasugune elektrooniline õppematerjal on automaatselt iseseisvaks õppimiseks sobilik?


iDevice ikoon

Computers are too expencive to use as electronic page-turners (Rowntree, 1994).


Õppematejalide koostamise peamised etapid on:

Kavandamine:

  • Pange paika sihid – mida õppijad selle õppematerjali läbitöötamise järel peaksid teadma ja oskama
  • Pange kirja sisukord – peamised teemad ja nende alateemad
  • Milline peaks olema õppematerjali struktuur? (põhjus-tagajärg, sisu loogika, probleemipõhine jne)
  • Millist meediat oleks otstarbekas kasutada? (tekst, audio, video, graafika)
  • Kuidas kavatsete toetada õppija tegevust? (Mõtlemisülesanded, enesekontrollitestid, ülesanded esitamiseks, juhised lisainfo otsimiseks, juhised rühmatööks jne)
  • Millised materjalid on teil juba olemas ja mida on vaja juurde otsida või luua? (Raamatud, ajakirjad, õpikud, ajalehed, videod, fotod, helindid, elektroonilised tekstilised materjalid)
  • Kuidas kaitsta enda ja mitte rikkuda teiste autoriõigusi?

Valmistumine koostamiseks:

  • Ideede genereerimine
  • Konkreetsete tegevuste ja tagasiside planeerimine
  • Näidete leidmine
  • Illustratsioonide leidmine või loomine
  • Esitamise/levitamise vormi valimine

Koostamine ja ümbertegemine:

  • Esimene mustand
  • Esimese mustandi toimetamine
  • Ülesannete loomine
  • Piloteerimine ja täiustamine