Roland Barthes Eseme semantika

Asi on alati märk, mida saab kirjeldada kahel teljel:

Sümboolne sügavusse suunab mingi tähistatava juurde lamp reklaamil – õhtu
Makaronide 3värviline pakend – itaalialisus. Alati vähemalt üks tähistatav, sel juhul puhtsümboolne tähendus . Antropoloogilised sümbolid rist, poolkuu. Võimalik, et neid on piiratud hulk

Sümboolne võib olla ka vaid üks osa esemest: apelsin tervikuna tähistab mahlakust või võimet kustutada janu. Nihe, terviku kujutamisega tähistatakse vaid üht omadust. Metonüümiline. Apelsin on mahlakus+apelsin, apelsin on olemas kui looduslik objekt, kuid on ühe oma omaduse kandja, mis saab tema märgiks.

Klassifikatsiooniline – laiusesse, mahuliselt. Kas teadlikult või ebateadlikult me alati klassifitseerime asju, vastavalt ühiskonna poolt kehtestatud arusaamadele (kaubamajades, entsüklopeediates).

Tekivad fraasid asjadest. Süntagmad. Igal inimesel on mitu sisemist sõnastikku, loetu/tunnetatu reserve, sõltuvalt sellest, mitut tüüpi teadmisi, mitut kultuuritasandit ta omab. Võime lugeda ka individuaalselt asja, kuid sellega ei eita asjade süstemaatilist, kodifitseeritud olemust (Rochari test toob välja väga täpse vastuste tüpoloogia). Kas on olemas tähenduseväliseid asju? Vist mitte, ta funktsioneerib vähemalt kui mittetähenduslik (mis on ka tähendus).

Eriti selgelt asjade semantika näha kinos, teatris, reklaamis, kuna siin on nad selgelt ja kavatsuslikult eristatud.