2. praktikum

Tänases praktikumis tutvume programmiga Windows Explorer.
 

Ülesanded

  1. Käivitage programm Windows Explorer.
  2. Muutke Netscape-i (või Internet Explorer-i) ja Windows Explorer-i akende kuju ja suurus selliseks, et Teil oleks mugav samaaegselt lugeda juhendit ja täita ülesandeid. Spikker: aknaoperatsioonid.
  3. Kui nupurida ja/või olekuriba pole sisse lülitatud, siis lülitage see (need) sisse. Spikker: Windows Explorer-i ekraanipilt.
  4. Uurige kaustapuud, proovige klõpsutada + ja - märkidel.
  5. Proovige nüüd minna kaustapuu mingit haru pidi nii kaugele kui võimalik, seejärel tulge nupurea vasakpoolseimat nuppu Up One Level kasutades tagasi põhikausta. Spikker: kaustade sisu vaatamine.
  6. Proovige nupurea nelja viimase nupu või menüü View käskude abil erinevaid objektide vaatamisvõimalusi.
  7. Järjestage akna parempoolses osas olevaid objekte erinevate tunnuste järgi (menüü View käsu Arrange Icons alamvalikud).
  8. Vaadake järele, kui palju on vaba kettaruumi C: ja A: kettal, palju võtavad kettaruumi Teie poolt eelmistes praktikumides tehtud dokumendid, millal on neid viimati muudetud, kasutage ka käsku Properties täpsema info vaatamiseks. Spikker: info vaatamine.
  9. Käivitage Windows Explorer-i abil programm calculator. Spikker: programmide käivitamine ja dokumentide avamine.
  10. Looge töölauale kiirväljakutse mingile oma dokumendile, proovige selle kiirväljakutse abil seda dokumenti avada. Spikker: kiirväljakutsed.
  11. Kustutage tehtud kiirväljakutse.
  12. Looge C: kettale kausta Temp kaust AJUTINE, kopeerige sinna kõik Teie poolt praktikumides tehtud dokumendid. Kui teil ei ole mingeid dokumente, siis tehke paar dokumendi ja pange nad sinna kausta. Spikker: kausta loomine ning kopeerimine ja ümbertõstmine.
  13. Looge C: kettale kausta Temp kaust UUS. Tõstke kaustast C:\Temp\AJUTINE mingisugune dokument üle kausta C:\Temp\UUS. Spikker: kopeerimine ja ümbertõstmine.
  14. Proovige mingit dokumendi ümber nimetada. Spikker: ümbernimetamine.
  15. Kustutage mingi dokument kaustast C:\Temp\UUS. Spikker: kustutamine.
  16. Avage prügikast ja taastage kustutatud dokument. Spikker: prügikast.
  17. Kasutades kaustade ja dokumentide otsimiskäsku, otsige üles programm calculator, tehke sellele kiirväljakutse töölauale ning proovige seda programmi kiirväljakutse abil käivitada. Spikker: otsimine.
  18. Kustutage korraga kõik kaustas C:\Temp\AJUTINE olevad dokumendid. Spikker: operatsioonid korraga mitme objektiga ja kustutamine.
  19. Kustutage kaustad C:\Temp\AJUTINE ja C:\Temp\UUS.
  20. Uurige, millised käsud on hüpikmenüüs, mis ilmub mingi objekti nimel hiire parema nupuga klõpsutades (proovige erinevate objektitüüpidega). Spikker: hüpimenüüd.
  21. Lugege, mida kasulikku saab veel Windows Exploreri abil teha.
  22. Töö lõpetamisel sulgege kõik Teie poolt käivitatud programmid ja kustutage Teie poolt töölauale tehtud kiirväljakutsed.

Arvestusülesanded

Tänase praktikumi eest arvestuse saamiseks tuleb Teil teha järgmised ülesanded:

  1. Moodustage oma flopikettale juurkausta alamkaust ARVESTUS
  2. Otsige üles programm Calculator (programmi tegelik nimi on Calc.exe) ja kopeerige see äsjamoodustatud kausta ARVESTUS
  3. Andke kaustas arvestus olevale programmile Calculator uueks nimeks Taskuarvuti.
  4. Looge kausta ARVESTUS kiirväljakutse programmile Notepad
  5. Kirjutage mingis tekstitoimetis vastused küsimustele:
    Kui palju on arvuti kõvakettal praegu vaba ruumi?
    Kui palju on Teie flopikettal vaba ruumi?
    Millal muudeti viimati programmi taskuarvuti?
    Kui palju võtab programm taskuarvuti kettal ruumi?

    Salvestage see dokument nimega Vastused kausta ARVESTUS ja näidake praktikumi juhendajale
  6. Peale juhendajale töö ettenäitamist kustutage kaust arvestus.

Kodused ülesanded

  1. Kuna kordamine on tarkuse ema, siis avage tekstitoimeti Notepad ja kirjutage seal vastused allpool toodud küsimustele. See dokument salvestage nimega "Kodune.txt". Kui oskate, siis saatke see dokument praktikumi juhendajale, vastasel korral salvestage floppy kettale ja näidake järgmine kord.
  2. Järgmises praktikumis hakkame tegelema Internetiga. Et Te tunnis midagi teha saaksite, peab Teil olema kasutajatunnus mõnes Internetti ühendatud arvutis (e-maili aadress). Kui Teil veel pole seda, siis muretsege. Kuidas saada kasutajatunnust Interneti arvutis.