1. praktikum

Tänases praktikumis tutvume üldiselt arvutiga ning õpime kasutama tekstitoimetit Notepad ja joonistusprogrammi Paint.

Ülesanded

  1. Lugege läbi jutt arvutiga seotud põhimõistetest.
  2. Kui Te pole varem hiirt kasutanud, siis lugege läbi jutt hiireoperatsioonidest.
  3. Lugege läbi jutt klaviatuurist.
  4. Praktikumis tegeleme operatsioonisüsteemiga Windows. Kui Te pole sellega tuttav, siis lugege läbi sissejuhatav jutt Windows kohta.
  5. Käivitage programmid Paint, Calculator ja Notepad. Kui olete avamisega hakkama saanud, siis sulgege need programmid. Spikker: programmide käivitamine ja sulgemine.
  6. Avage programm Paint ja proovige selle peal läbi kõik aknaoperatsioonid: minimiseerimine, maksimiseerimine, taastamine, sulgemine, suuruse muutmine, liigutamine, kerimisriba kasutamine. Spikker: aknaoperatsioonid.
  7. Lugege, mis on tekstitoimeti?
  8. Käivitage programm Notepad ja katsetage seal teksti sisestamist, parandamist ning tekstis liikumist. Spikker: Notepad.
  9. Sulgege programm Notepad. Teie käest küsitakse, kas salvestada Teie poolt sisestatud tekst arvuti kettale. Kui Te ei sisestanud midagi tähtsat, siis vastake No.
  10. Käivitage programm Paint ja joonistage selle abil valmis üks pilt. Spikker: Paint.
  11. Sulgege programm Paint. Teie käest küsitakse, kas salvestada Teie poolt joonistatud pilt arvuti kettale. Kui Te ei joonistanud midagi suurt ja tähtsat, siis vastake No.
  12. Käivitage programmid Calculator ja Notepad. Arvutage programmi Calculator abil järgmiste avaldiste vastused:

    ning kirjutage need avaldised koos vastustega Notepadis tekstidokumenti. Spikker: Notepad, Spikker: Calculator.

  13. Salvestage see dokument oma flopikettale (a: ketas) nime all arvutused.txt. Kui Teil pole oma ketast, siis salvestage see dokument C: kettale kausta Temp, võttes nimeks OmaNimi_arvutused.txt.  Spikker: Notepad/salvestamine.
  14. Kui olete töö lõpetanud, siis sulgege kõik Teie poolt avatud programmid.

Kodused ülesanded

  1. Muretsege endale 3½" flopiketas. Tööd, mis Te järgmistes tundides teete, tuleb salvestada sellele flopikettale.
  2. Neljandas (kolmandas) praktikumis hakkame tegelema Internetiga. Et Te tunnis midagi teha saaksite, peab Teil olema kasutajatunnus mõnes Internetti ühendatud arvutis (e-maili aadress). (Ülikooli 18a).