3.1.5. Õpiobjektid

 
Õpiobjekt on kõige väiksem iseseisev üksus, mis on õppija jaoks tähtis.

Oletame, et peate töötama välja kursuse selle kohta, kuidas organisatsioon on muutunud hierarhilisest institutsioonist õppivaks. Kursus on mõeldud asutusesiseseks koolituseks. Ideaalse variandi puhul töötataks protsessi illustreerimiseks välja animatsioon, samuti asjakohaste terminite sõnastik ja protsessi kirjeldav spetsiifiline sisu ning vahest küsitaks isegi eksperdi seisukohti, mille abil selgitatakse protsessi, selle tunnuseid ja varitsevaid ohte. Kui nimetatud elemendid on välja töötatud, siis lisatakse neile silt selgitusega sisu, väljatöötaja, eesmärgi, kasutusviisi, kasutajate jms kohta. Seejärel, eeldusel et keegi teine ettevõttes peab uutele klientidele ettekande tegema, võib noppida välja elemendid, mis näivad olulised, ja vajadusel töötada välja uued sihtgrupile sobivad elemendid.

Õpiobjektide kasutamise eelised on järgmised:
  • väiksemad kulud, sest objekti saab erinevates kontekstides uuesti kasutada;
  • objektid võimaldavad oskuste tõeliselt individuaalset arendamist, sest nende kombinatsioon sõltub osalejate vajadustest, huvidest ja potentsiaalist;
  • nad võimaldavad kursuse kiiret ümberkujundamist vastavalt vajaduste või kasutajate muutumisele.
Õpiobjekti näite leiate sellelt veebilehelt: http://www.wisc-online.com/index.htm
« previous | next »