3.1.3. Kasutaja test: mis ja kuidas?

 
Üks väga lihtne ja odav viis testi tegemiseks on kutsuda paar inimest proovima sidusõppe keskkonda. Need testijad võivad töötada samas ruumis erinevate arvutite taga. Nad otsustavad ise, kust sidusõppe keskkonnas õppimist alustada ja kuidas jätkata. Nii saab selgeks, kuidas väljapakutud navigatsioonistruktuure praktikas kasutama hakatakse. Teie panete tähele, mida testijad tegelikult teevad ja seejärel arutate nendega - eraldi või ühiselt - miks nad just niimoodi käitusid.

Samuti oleks kasulik arutada testijatega, kas sidusõppe keskkond vastab nende ootustele sedalaadi virtuaalse keskkonna suhtes - ehk teisisõnu, kuidas nad hindavad selle paindlikkust, kasutajasõbralikkust jne.

See test on kasulik, sest võimaldab teil kiiresti ja hõlpsasti töötada praktikas välja ideid ja navigeerimisvõimalusi. Ehk teisisõnu, sidusõppe keskkonna aluspõhimõtete testimiseks pole tarvis lõpetada selle disainimist.

Samas on oluline teada, et funktsionaalse sidusõppe keskkonna arendamine on pidev protsess. Jooksvalt tuleb tegeleda uue info ja funktsioonidega. Koos kasutajatega muutuvad ka nende kogemused. Seepärast on soovitav viia läbi erinevaid kasutajateste, isegi kui arvate, et sidusõppe keskkond on täielik ja seda on mitu korda testitud.

Teie kasutajatesti lühikirjeldus võiks olla umbes selline.
Enne testi
  • Määratlege sihtvaldkond. Mida tahate teada?
  • Sõnastage testijate küsimused ja harjutused, et saaksite infot uuritava valdkonna kohta.
  • Võite koostada ka tabeli osalejate toimingute ülesmärkimiseks.
  • Kasutage 3-6 testijat.
  • Leidke testi sooritamiseks sobiv ruum.
Testi ajal
  • Testijad lahendavad ülesandeid ja teie panete kirja nende toimingud.
  • Korraldage grupiarutelu, kus testijatel on võimalik kirjeldada seda, missugusena nad tajusid sidusõppe keskkonda. Ärge hakake end kaitsma ega selgitusi andma. Kuulake ja esitage küsimusi, et saaksite aru, mida silmas peetakse!
Pärast testi
  • Vaadake testi tulemused üle ja tehke järeldused.
  • Parandage sidusõppe keskkonda vastavalt oma järeldustele.
« previous | next »