3.1.2. Kasutajate nõuded sidusõppe keskkondade paindlikkuse osas

 
Täiskasvanud, kes alustavad oskuste arendamise kursust, näivad olevat huvitatud eeskätt alljärgnevast:
  • lihtne ja kerge juurdepääs;
  • nende vajadustele kohandatud ja praktilistele olukordadele vastav sisu;
  • paindlik teostus, mis ei sõltu ajast ega kohast;
  • uued, tõhusad ja hõlpsasti juhitavad tehnoloogilised lahendused.
Noored inimesed aga kalduvad pidama oluliseks rohkem:
  • asutuse mainet;
  • haridustaset;
  • geograafilist asukohta;
  • õppekavavälist tegevust.
Seepärast on sidusõppe keskkondade puhul peamiselt täiskasvanute nõudmistele vastavuse tagamiseks mõjuvad põhjused.

Selles kontekstis on võib-olla tarvis testida sidusõppe keskkonda, et teha kindlaks, kas ressursid, harjutused ja digitaalne disain toetavad või takistavad teatud õppestrateegiaid. Kuidas allpool loetletud aspektid aitavad osalejatel õppida?
  • Info otsimine
  • Suhtlus
  • Koostöö
  • Dokumentatsioon
  • Uurimine
  • Ettekanded
Ehk teisisõnu, küsimus seisneb selles, kuidas ja mis valdkondades toetab sidusõppe keskkond erinevaid õppestrateegiaid ning kuidas parandada üksikute osalejate võimalusi. Need on küsimused, mis võivad viia nii keskkonna kui ka siduskursuse täiendamiseni, et pakkuda osalejatele suuremat mitmekesisust ja paindlikkust.

Enne kui otsustada, kas sidusõppeprotsess on piisavalt paindlik, tuleks hoolikalt kaaluda kahte järgmist küsimust.

  • Kas õppekeskkond loob rohkem võimalusi üksikosalejatele kursuse läbimiseks ja uute teadmiste omandamiseks?
  • Kas sidusõppekeskkond pakub võimalusi erinevate õppeprotsesside korraldamiseks?
Lakmustest, mille põhjal otsustatakse sidusõppeprotsessi paindlikkuse üle, hõlmab selle kindlaksmääramist, kas sidusõppe keskkond toimib üksikisiku võimalustest, vajadustest ja potentsiaalist lähtuvalt optimaalselt.
 
« previous | next »