3.1.1. Stsenaariumi mudel ja pedagoogilised nõuded

 
Olemasoleva siduskeskkonna toimimise analüüsimiseks võib kasutada tüüpilisi kasutusolukordi illustreerivate stsenaariumide mudelit. Seda võib kasutada ka uue siduskeskkonna väljatöötamiseks; stsenaariumide näiteid on käsitletud allpool. Neid võib pisut kohandada, et nad sobiksid teie praeguse või tulevase tegevusega paremini.

Osalejad tahavad dokumenteerida ja jaotada. Osalejad kasutavad süsteemi isikliku arhiivina, kuhu salvestatakse oma märkmed, projektide kirjeldused, ülesanded, aruanded, lüümikud, lingid asjakohaste materjalide juurde jne. Varem oleks need materjalid pandud lauasahtlisse. Osalejad võivad mõnikord olla hõivatud ja andmete korraldus pole nende jaoks alati kõige olulisem. Mõnikord võivad osalejad tahta korraldada oma materjali teisiti, seega neil peab olema võimalik faile ja kaustu ümber paigutada.

Osalejad tahavad tehtut esitleda. Osalejad sooviksid esitleda tehtud tööd oma praegustele ja tulevastele tööandjatele elektroonilisel kujul.

Tuutor soovib pakkuda uut kursust. Tuutor töötab välja uue raamistiku oskuste arendamiseks. Selleks loob ta süsteemis kursuse. Osalejad peavad saama juurdepääsu kursusega tutvumiseks ja kursusele registreerimiseks.

Tuutor soovib koostada teste, et kasutajad saaksid neid isiklikult kasutada. Tuutor koostab lühitestid, mille kohta on osalejatel võimalus saada automaatset tagasisidet.

Ülesannete vahetamine tuutori ja osaleja / osalejate grupi vahel. Osaleja saab tuutorilt ülesande elektroonilisel kujul, lahendab selle üksi või grupis ära ja esitab selle ka tuutorile elektroonilisel kujul, tuutor annab seejärel tagasisidet otse osalejale/grupile.

Tuutor soovib edastada teateid. Tuutoril võib näiteks olla vaja teatada kõikidele osalejatele, et projekti seminari toimumise aega on muudetud. Oluline on, et see sõnum läheks läbi - isegi kui osalejad end süsteemi sisse ei logi. Tuutoril võib olla ka muu, vähemolulisem teade, mida ta soovib kõigile enne järgmist kohtumist edastada.

Osalejad tahavad olla informeeritud. Osalejad tahavad saada teadet selle kohta, kui süsteemis toimub midagi uut. Nad on sageli hõivatud ja logivad süsteemi sisse vaid siis, kui selleks on põhjust.

Tuutor soovib õppijaid eristada. Tuutor soovib võimaldada eri osalejatele juurdepääsu erinevatele elektroonilistele materjalidele, ilma et peaks kõikidele jagama samu materjale.

Osalejad soovivad, et neil oleks oma virtuaalne tööruum. Osalejad vajavad virtuaalset koosoleku- ja õpperuumi, kuhu nad saavad paigutada oma grupi dokumendid, töötada sama dokumendi kallal ja arutada asju, mis on seotud üksnes grupiga. Sellesse ruumi võiksid pääseda vaid grupi liikmed ja teistele peaks see olema suletud, välja arvatud juhul, kui grupi liikmed annavad neile sisenemiseks loa.

Kõik soovivad ideid vahetada. Kõik grupis osalejad on leppinud kokku, et nad tegelevad tund aega ajurünnakuga. Nad logivad süsteemi sisse kokkulepitud ajal ja alustavad metsikut jahti headele ideedele.

Grupp soovib lahendada ülesande ühiselt. Osalejate grupp peab lahendama praktilise ülesande ühiselt. Lahenduseni ja selle esitamiseni viivad grupi arutelud toimuvad elektrooniliselt. Grupp otsustab ise, kas teised osalejad peaksid olema võimelised protsessi nägema.
 
« previous | next »