2.2.6. Teistsugused rollid
Kui oskusi arendatakse sidusõppe vormis, on rollid traditsioonilistest rollidest kindlasti erinevad. Levinumad erinevused on:
Tuutori roll | Õppija roll |
Alates tehnilisest kommunikaatorist kuni konsultandi, treeneri ja juhendajani | Alates passiivsest saajast kuni teadmiste konstrueerijani |
Pigem päriv, kui vastav | Pigem probleemide lahendaja kui faktide teadja |
Õppe kujundaja | Katsetamine ja õppimine |
Individuaalsest praktikast kuni meeskonnatööni | Rühmatöö |
Täielikust kontrollist kuni vastutuse jagamiseni õppijatega | Filosoofilistest harjutustest kuni praktikaga seotud probleemideni |
Õppimine enda jaoks - mitte testide ega eksamite jaoks | Koherentne oskuste areng |
See tähendab, et osatakse esitada mitmeid põhimõttelisi küsimusi:
- Mil määral saavad õppijad teadmiste omandamiseks kasutada linke ja muid ressursse?
- Kas on olemas optimaalsed interaktsiooni- ja korrelatsioonivõimalused?
- Kas õppijaid julgustatakse olema uudishimulikud ja eksperimenteerima?
- Mil määral on võimalik näha kompetentsuse arengut terviku osana?
- Kui suurel määral on võimalik kaasata õppesse praktilisi probleeme?
Sellest ei piisa, et tahetakse panna õppijaid neid rolle muutma. Rollide muutmiseks ja arendamiseks peavad olema loodud vastavad tingimused.