Ohud mängude kasutamisel

ikoon

Mängude kulg sõltub paljudest tingimustest, millest osad võivad põhjustada mängude läbiviimisel suuri probleeme. Nendest kõikidest peab mängude läbiviija (mängujuht olema teadlik) ja olema iga hetk valmis olukordadele reageerima.

  1. Kontekst: mängijate arv - osa mänge toimivad näiteks 3-5 mängija puhul, aga ei toimi suuremate gruppide puhul; kasutatud tehnoloogist - mis võib pärssida või muuta kommunikatsiooni; mängijate kultuuriline taust - mängijate sotsiaalne kuuluvus, rahvuslik omapära jm faktorid tulevad mängijatega mängu kaasa; mängus võivad avalduda mängijate omavahelised eelnevad suhted ja mõjutada kogu mängu.
  2. Mängijate Individuaalne tase: vaike- (implitsiitsest, verbaliseerimata) oskustest, mängud võivad kaasa tuua tugevaid emotsioone, mis puuduvad tüüpiliselt tavapärases õppeprotsessis.
  3. Rühma tase: mäng toob kollektiivsesse mällu teatud kogemuse, …
  4. Mäng kui maagiline ring: mängijad võivad keelduda mängus osalemast, mängud võivad emotsionaalselt inimestele erinevalt mõjuda, äratada viha, entusiasmi, jt tugevaid emotsioone, kuid mängud on õigesti läbiviiduna vaatamata sellele turvalised keskkonnad. Võib juhtuda, et mäng ei toimi – kas on mudel halvasti kokku pandud või arvetata konkreetsete mängijate omapäradega või mingid muud põhjused. Vastutus on mängujuhi õlgadel. Ka juhul, kui mäng kokku kukub, võib sellest saada õppimise alus.
  5. Debriifing võib olla väga erinev – mõned mängijad ei pruugi osata või tahta oma emotsioone ja arusaamist sõnadesse panna, teised võivad teha teravaid ja ärritavaid tähelepanekuid.