Näide 1

ikoon

Näide 1

Järgnevalt on kirjeldatud kolme tutvumis- ja eneseavamise mängu. Neid kasutatakse tavaliselt mingi ürituse või koolituse algul, kus osalejad üksteist ei tunne.

1) Minu nime lugu. Osaleja kirjutab tahvlile oma nime (või paneb rinda kõigile loetava sildi) ja räägib loo selle kohta, kuidas ta selle nime sai: miks vanemad just selle nime valisid, kust see nimi pärit on, millised traditsioonid perekonnas selle nimega on seotud jne. Kui oma nime päritolu ja asjaolusid ei teata, võib rääkida seda, milliseid naljakaid juhtumeid nimega seoses elus juhtunud on.

Vahendid: tahvel, paber või sildid, markerid

2) Info oma nime kohta
. Mängust osavõtjad istuvad ringis. Rühmajuhist paremal istuval mängijal palutakse tõusta püsti ja öelda oma nimi ning seejärel see nimi, kuidas ta tahaks, et teda rühmas kutsutakse. Siis teatab ta rühmale midagi oma nimest. Näiteks võib ta vastata mõnele järgmistest küsimustest:

• mida sinu perekonnanimi tähendab?
• kust on sinu pere pärit?
• kas sulle meeldib oma nimi?
• kas sa tead, kes selle sulle pani?
• kas sa tead, mida see tähendab?
• kas sa tahaksid, et sul oleks teine nimi?
• kellel veel perekonnas on sama nimi?

Iga osaleja otsustab ise, mida rääkida ja kuidas oma juttu kommenteerida, kuid ta võib kõnelda mitte enam kui 2 minutit. Jutu lõpetanud, istub ta oma kohale. Mäng jätkub kellaosuti liikumise suunas.

3) Ühised omadused. Mängu alustab mängu juht, kes ütleb mingi väite (Näiteks: olen vasakukäeline; oskan saksa keelt; vms.). Kõik, kelle kohta see väide kehtib, astuvad ringi keskele. Edasi kulgeb mäng vabas vormis, kus igaüks võib öelda ennast iseloomustava väite, ning kõik, kelle kohta see väide kehtib, liiguvad kokkulepitud ruumi punkti. Väited võivad olla näiteks sellised: „Mulle meeldib võõraste inimestega suhelda?” või „Ma olen osalenud mitmel e-õppe kursusel.”
Väidete sisu võib suunata vastavalt sellele, mida oleks rühma kohta vaja teada saada.
Kui üks või teine rühm on moodustunud, siis võib osalejatel paluda ka täpsustada, miks nad sinna rühma kuuluvad. Näiteks paluda täpsustada, millisel e-õppe kursusel nad on osalenud. Selline harjutus aitab uurida nii rühma ühisosa kui ka erinevusi.